maanantai 4. toukokuuta 2020

VAHVUUDET

Vahvuuksiani ihmisenä ovat erityisesti rohkeus, uteliaisuus ja luovuus. Uskallan käyttää rohkeasti apunani erilaisia opetusmenetelmiä ja kokeilla rohkeasti sitä, mikä toimii ja mikä ei. En pelkää liikaa epäonnistumista. Teen aina mieleenpainuvia diaesityksiä sekä panostan erityisesti diaesitysten selkeyteen ja siihen, että jokainen erityylinen oppija voi saada diaesityksestä jotain.

Esimerkki diasta H2-harjoittelussa

Olen nopea oppimaan uutta sekä motivoitunut ja innokas ihminen, joka innostuu nopeasti erilaisista asioista. Siksi olen valmis näkemään vaivaa ja aikaa opetukseen ja esimerkiksi erilaisten sosiaalisten medioiden alustojen soveltaminen opetuksessa onnistuu minulta hyvin.

Osaan ottaa huomioon jokaisen oppilaan myös yksilönä, mikä on ehdottomasti yksi vahvuuksistani. Koen, että koulutukseni teologian, psykologian ja opettajan pedagogisten opintojen alalla antaa tähän minulle erityisen vahvuuden. Olen kiinnostunut jokaisesta ihmisestä yksilönä ja olen myös reilu kaikkia kohtaan. Usein sanotaan, että ihmisellä on ikään kuin useampi rooli elämässä, joista yksi liittyy vapaa-aikaan ja yksi työhön. Omalla kohdallani roolini ja persoonani opettajana heijastaa täysin myös omaa, oikeaa persoonaani, ja olenkin usein saanut ohjaajiltani sekä oppilailtani/opiskelijoiltani kommentteja siitä, että oppituntini ovat "hyvän mielen tunteja" ja olen aina pirteä sekä iloinen oppitunneilla.



Osaan linkittää opetettavat asiat aina tähän päivään ja ajankohtaisiin aiheisiin. Tällä hetkellä opetuksessani korostuvat erilaiset tunnetaidot ja itsetuntoon ja motivaation kehittämiseen liittyvät taidot. H3-harjoittelussa vuonna 2020 käsittelimme sosiaalipsykologian tunnilla koronavirus-tilannetta sosiaalipsykologian näkökulmasta ajankohtaisen artikkelin valossa.




Olen oppinut hyödyntämään myös laaja-alaisen osaamisen tavoitteita sekä opetussuunnitelmaa opetuksessani ja osaan niiden valossa aina perustella valitsemani menetelmät, joita käytän opetuksessa. Vahvuuksiini kuuluu myös kielitaidot. Minulla on erinomaiset suomen kielen suulliset ja kirjalliset taidot sekä puhun sujuvasti englantia. Ruotsia puhun hieman, mutta ymmärrän ruotsia sekä espanjaa hyvin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti